بهترین گوشی های تولید سال 2021 در زمینه عکاسی

shaygan2021 1400/07/07

تنوع لنزهای گوشی‌های هوشمد روز‌به‌روز در حال زیاد شدن است و کم‌کم برخی از این مدل‌ها به حدی پیشرفته شدند که می‌توان برای پروژه‌های عکاسی حرفه‌ای نیز استفاده کرد، اما در این بین بعضی از کاربران فقط یک لنز خاص برایشان مد نظر است و اولویت اصلی آن‌ها در دوربین گوشی‌های هوشمند، یک سبک عکاسی منحصربه‌فرد است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم با انجام تحقیقاتی گسترده بهترین گوشی برای عکاسی در زمینه‌های مختلف را به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است ما برندهای بیشتر شناخته شده و گوشی‌های روز بازار را مورد بررسی قرار داده‌ایم و سعی شده تا جای امکان لیستی از بهترین گوشی ها برای عکاسی در اختیار شما قرار بگیرد.

بهترین گوشی ها برای عکاسی ماکرو

در حال حاضر بهترین لنز ماکرو تخصصی عرضه شده برای گوشی‌های هوشمند ۵ مگاپیکسلیست، البته بدون لنز ماکرو هم می‌توان به کمک ترکیب سنسورهای فرعی دیگر، عکس‌های ماکرو گرفت، اما معیار در این مقاله داشتن خود لنز ماکرو در خود گوشی به همراه قیمت نسبتاً مناسب است.

Xiaomi Redmi K40 Pro

یکی از بهترین گوشی مناسب عکاسی این مدل است. شیائومی یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی برای این مدل قرار داده که به کمک چیپست قدرتمند Snapdragon 888 5G در صورت پیدا کردن فاصله مناسب از سوژه، می‌توانید با آن یک اثر هنری فوق‌العاده ثبت کنید.

Xiaomi Mi 11

یکی دیگر از گوشی‌های شیائومی که در زمینه ماکرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، MI11 است که تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ ۵G قدرت خود در پردازش تصاویر را به رخ می‌کشد و بهترین عملکرد را از لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی این گوشی می‌گیرد.

Samsung Galaxy A52s 5G

یکی از بهترین گوشی برای عکاسی در برند سامسونگ این مدل است که علاوه بر داشتن لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی، تراشه Snapdragon 778G 5G به پردازش نهایی عکس‌ها کمک زیادی می‌کند.

OnePlus 8T

گوشی‌های باکیفیت وان پلاس که در سال‌های اخیر کم کم خود را در دل کاربران جا دادند، نیز در لیست بهترین گوشی مناسب عکاسی بی نماینده نیست. لنز ماکرو این گوشی ۵ مگاپیکسلیست و تراشه Snapdragon 865 5G پردازشی کم نظیر را برای خروجی نهایی تصاویر انجام می‌دهد.

بهترین گوشی ها برای عکاسی حرفه ای

اولویت بسیاری از کاربران و انتظاری که از یک گوشی هوشمند دارند، عکاسی به صورت حرفه‌ایست و می‌خواهند همیشه همراه خود وسیله‌ای حرفه‌ای برای عکاسی داشته باشند. گوشی‌هایی که قابلیت عکاسی حرفه‌ای با آن‌ها فراهم باشد بهترین گوشی برای عکاسی صنعتی نیز می‌توانند باشند و دست شما برای عکس‌های تبلیغاتی با گوشی هوشمند نیز فراهم است. در ادامه به معرفی بهترین گوشی ها برای عکاسی خواهیم پرداخت.

Huawei P50 Pro

دگزومارک با معرفی بهترین گوشی برای عکاسی و دادن نمره به آن‌ها، تبدیل به مرجعی معتبر و جهانی شده است و بهترین گوشی برای عکاسی حرفه‌ای در بین تمامی گوشی‌های هوشمند تولید شده، پرچم دار قدرتمند امسال هواوی است. این گوشی مجهز به ۴ لنز شامل واید ۵۰ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی، پریسکوپ تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی و سنسور B/W 40 مگاپیکسلیست. تنوع بالای لنزها و قابلیت استفاده از لنزهای مختلف برای گرفتن انواع عکس به همراه استفاده از سنسورهای باکیفیت، این مدل هواوی را تبدیل به انتخاب اول هر عکاسی می‌کند.

Xiaomi Mi 11 Ultra

غول جدید شیائومی نیز یکی از بهترین دوربین عکاسی گوشی شیائومی محسوب می‌شود و با رونمایی از تکنولوژی نمایشگر ثانویه برای اولین بار در بین گوشی‌های هوشمند، سر و صدای زیادی به پا کرد. این گوشی مجهز به سه لنز فوق‌العاده با کیفیت، شامل واید ۵۰ مگاپیکسلی، پریسکوپ تله فوتو و اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلیست. همچنین با کمک نمایشگر طراحی شده در پنل پشتی شما می‌توانید سلفی‌های بسیار حرفه‌ای و جذابی نیز با دوربین اصلی تهیه کنید.

 

 

Apple iPhone 12 Pro Max

آیفون همیشه حرف‌های زیادی در زمینه عکاسی برای گفتن دارد. نسخه پرومکس پرچمدار سال ۲۰۲۰ آیفون با مجموعه دوربین ۴گانه خود کیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد و از بهترین گوشی برای عکاسی حرفه ای در برند آیفون است. سه لنز واید، اولتراواید و تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی به همراه سنسور تشخیص عمق TOF 3D LiDAR ترکیب دوربین این گوشی را شکل می‌دهند و تراشه قدرتمند A14 بهترین پردازش ممکن را روی تصاویر انجام می‌دهد.

 

Samsung Galaxy S20 Ultra 5G (Exynos)

جالب است بدانید از نظر امتیازات دگزومارک، بهترین دوربین عکاسی گوشی سامسونگ همچنان پرچمدار سال گذشته است. بهترین دوربین گوشی برای عکاسی از ترکیب لنز ۴ گانه واید ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، پریسکوپ تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق TOF 3D استفاده می‌کند که تنوع در عکاسی را در کنار کیفیت بسیار بالایی برای شما فراهم می‌سازد.

 

بهترین گوشی ها برای عکاسی در نور کم

اگر طرفدار عکاسی در شب یا نور کم هستید و دنبال یک گوشی مناسب برای این کار هستید، اولین مسئله‌ای که باید بررسی کنید و دیافراگم لنز و حجم نور ورودی به آن است، سپس خود لنز و نرم افزار دوربین و در آخر تراشه و پردازنده را باید مد نظر قرار دهید که در ادامه به برخی از مدل‌های موفق در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

Google pixel 5

گوگل از بهترین دوربین گوشی برای عکاسی در نور کم است. شاید در نگاه اول با دیدن دوربین دوگانه و لنز ۱۲ مگاپیکسلی متعجب شوید، اما در عمل این مدل یکی از بهترین‌هاست و تا تجربه استفاده از آن را نداشته باشید، متوجه این قضیه نخواهید شد.

IPHONE 12 PRO MAX

اپل آیفون ۱۲ پرومکس یکی از بهترین گزینه‌ها در زمینه حالت شب و عکس برداری در شب است که نویز تصاویر را تا حد ممکن پایین می‌آورد. همچنین جزئیات و کنترل کنتراست و رنگ نیز به بهترین نحو انجام می‌پذیرد و شاید بهترین گوشی از لحاظ کیفیت عکاسی از نظر عموم مردم باشد.

Samsung Galaxy S21 Ultra

پرچمدار قدرتمند امسال سامسونگ که با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی خود و تراشه Exynos 2100 یکی از قوی‌ترین دوربین‌ها را دارد و در نور کم و حالت شب نیز بهترین پردازش تصاویر و کمترین نویز را دارد.

بهترین گوشی برای عکاسی پرتره

برای گرفتن بهترین عکس پرتره، در ابتدا به یک لنز باکیفیت و سپس به سنسور تشخیص عمقی دقیق، که بتواند سوژه را از پس زمینه به درستی تفکیک کند احتیاج دارید و در حال حاضر بهترین سنسور تشخیص عمق، TOF است که معمولاً در گوشی‌های پرچمدار استفاده می‌شود. از جمله ببهترین گوشی برای عکاسی پرتره می‌‌توان به iPhone 12 promax ،Samsung Galaxy S20 Ultra 5G اشاره کرد. البته بسیاری از گوشی‌ها نرم افزار قدرتمندی دارند و با کمک لنزهای فرعی هم پرتره‌های کم نقصی ثبت می‌کنند که از بین آن‌ها می‌توان به سری P50 هواوی و همچنین سری Mi11 به عنوان بهترین گوشی های شیائومی برای عکاسی اشاره کرد.

بهترین گوشی برای عکاسی اینستاگرام

برای عکاسی اینستاگرام لنز سلفی ملاک اصلی است و بیشترین کاربرد را دارد. به همین دلیل بهترین گزینه مدلیست که علاوه بر داشتن لنز سلفی قدرتمند برای عکاسی، قدرت فیلمبرداری مناسبی نیز داشته باشد. Mi11Ultra به واسطه داشتن نمایشگر ثانویه و قابلیت استفاده از دوربین اصلی به عنوان دوربین سلفی، یک گوشی خوب برای عکاسی اینستاگرام محسوب می‌شود. همنچنین گوشی‌های سری ۱۲ آیفون، S21Ultra سامسونگ، سری P40هواوی بهترین دوربین‌های سلفی را دارند.

با این اوصاف، نظر شما چیست؟ شما کدام یک از این غول ها را برای تجربه عکاسی حرفه ای انتخاب می کنید؟

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.